Adam Małysz jest wielkim miłośnikiem motoryzacji. Po zakończeniu kariery skoczka narciarskiego „Orzeł z Wisły” startował także w rajdach. Polak pięć razy pojawił się na starcie Rajdu Dakar. Małysz pełni też funkcję ambasadora marki Mercedes.
Audi A4 B6
Zanim Małysz przesiadł się do terenowych aut wyścigowych zasłynął wygraniem w Turnieju Czterech Skoczni głównej nagrody, czyli kultowe Audi A4 B6. Audi A4 drugiej generacji, oznaczone jako B6, zastąpiło bardzo popularnego i dość długo produkowane B5. Nowy model charakteryzowała nieco bardziej kanciasta sylwetka, delikatnie zmienione wnętrze, ale utrzymał on cechy poprzednika – dobre prowadzenie, wysoką jakość wykończenia i przestronne wnętrze.
Porsche Cayenne
Później Adam Małysz szczególnie upodobał sobie samochody terenowe. Pewnie dlatego, że takimi pojazdami ścigał się w trakcie Rajdu Dakar. Jako członek teamu RMF Caroline, a później teamu Orlen.
W 2011 roku Adam Małysz ogłosił, że dołączył do zespołu RMF Caroline Team z pilotem Rafałem Martonem oraz samochodem Porsche Cayenne. Rajd Dakar 2012 zakończył się dla Adama Małysza na 38. pozycji.
Toyota Hilux
Po nim Małysz opuścił RMF Caroline Team, a do Rajdu Dakar 2013 przystąpił z samochodem Toyotą Hilux i tym samym pilotem. Ukończyli go na 15. pozycji, ze stratą ponad 6 godzin do zwycięzcy. W 2012 roku ukończył na 2. pozycji Mistrzostwa Polski, Czech i Słowacji w rajdach terenowych oraz Puchar Europy Środkowej FIA w rajdach terenowych – Internext Rally 2012.
Mitsubishi Pajero V60
W 2013 roku Adam Małysz dołączył do zespołu Orlen Team, z którym odniósł pierwsze zwycięstwo w karierze rajdowej – 14 kwietnia 2013 roku wygrał w rajdzie Tolimpex Cup na Węgrzech. Powtórzył sukces w czerwcu tego samego roku, kiedy wygrał Puchar Europy Środkowej FIA w rajdach terenowych i Mistrzostwa Polski w rajdach terenowych. W Rajdzie Dakar 2014 wraz z Rafałem Martonem uplasował się na 13. pozycji. Dakaru 2015 nie ukończył w wyniku poważnej awarii samochodu, zaś w 216 roku uplasował się dopiero na 53 pozycji.
Kupione dla Małysza Mitsubishi Pajero V60 było używanym w Dakarze egzemplarzem. Tym modelem Hiroshi Masuoka i Jutta Kleinschmidt wygrywali pustynny klasyk. Wyposażono go w silnik wysokoprężny o mocy ok. 220 KM i momencie obrotowym w okolicach 560 Nm. O przeniesienie napędu dba 6-stopniowa skrzynia sekwencyjna, a zawieszenie to profesjonalny zestaw Raigera. Dość leciwe Pajero V60 nie dorównywało najnowszym, dakarowym konstrukcjom, ale odznaczało się bardzo wysoką niezawodnością. Jak była cena takiego Mitsubishi Pajero? Około 235 tysięcy złotych + koszty specjalnego tuningu.
Mercedes GLS
Adam Małysz jako ambasador marki Mercedes ma okazję jeździć najnowszymi modelami samochodów tej firmy. Prywatnie „Orzeł z Wisły” dosiada Mercedesa GLS, którego wartość wynosi około pół miliona złotych.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Adam Małysz współpracuje z sosnowieckim dealerem Mercedes-Benz, a zdjęcia z samochodami to efekt umowy reklamowej. Jego wyborem na co dzień jest Mercedes GLS. Potężny SUV to jeden z flagowych modeli producenta i nie występują w nim silniki mniejsze niż 6-cylindrowy diesel o pojemności 2.9 litra. Moc Mercedesa GLS 350 d 4MATIC to 286 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje mu 7 sekund, a prędkość maksymalna to 227 km/h.
Imponująca jest cena Mercedesa GLS, którym jeździ Adam Małysz. Najtańsza odmiana takiego wozu to wydatek 423 100 zł.