Hispanista, prof. Filip Kubiaczyk z UAM, który jest autorem dwóch naukowych książek o hiszpańskim futbolu, zwrócił uwagę, że ma miejsce właśnie kolejna odsłona rywalizacji Barçy z Espanyolem na kampanie społeczne związane z Katalonią.
Wszystko zaczęło się od efektownego wideo Barçy, które poruszyło wielu użytkowników Twittera na całym świecie. Taki był zamiar twórców, ten przekaz powinien mieć wymiar globalny. Prezentujemy poniżej filmik z profilu Blaugrany na Twitterze:
Trzeba przyznać, że Papużki zawsze mocno odpowiadają utytułowanym rywalom z Camp Nou. A zatem to akcja pod hashtagiem „FeeltheColours” w dwóch różnych wersjach, które oddają specyfikę i charakter dwóch klubów.
„Jesteśmy pewni, że @gencat pokocha to, że #FeeltheColours jest wypełnione przykładami wszystkich instytucji sportowych w Katalonii, które swoimi kolorami przedstawiają różnorodny i bogaty obraz naszej ziemi” – taki wpis pojawił się na koncie twitterowym Espanyolu. Prezentujemy go poniżej:
Ten wpis sugeruje konieczność poznawania Katalonii w taki sposób, by odkrywać nieznane i nie ograniczać się tylko do patrzenia na ten region przez pryzmat potentata w świecie futbolu, jakim niewątpliwie jest od wielu lat FC Barcelona.
Działania Espanyolu wynikają z tego, że ten klub nie chce zgodzić się na status monopolisty, o jakim marzy FC Barcelona jeśli chodzi o futbol w Katalonii.
Czytaj w nowym GIGA Sport!!!
