Spotify nowym sponsorem Barcelony

-

- Reklama -

Serwis streamingowy Spotify zostanie nowym sponsorem piłkarskiej FC Barcelony. Trzyletnia umowa opiewa na 280 milionów euro (320 milionów dolarów).

W ramach tej umowy męska i żeńska drużyna Barcelony będą miały logo Spotify na swoich koszulkach, a platforma zostanie pierwszą marką-sponsorem stadionu Camp Nou – podaje Reuters.

Oficjalnie ogłoszenie partnerstwa ma nastąpić jeszcze dziś. Kwota trzyletniego kontraktu sponsorskiego to 280 milionów euro, czyli około 93,3 mln euro rocznie.

- Reklama -

Catalunya Radio szacuje, że „Barca” miałaby otrzymywać od Spotify 60-65 milionów euro rocznie, a katalońska gazeta „Ara” podała kwotę 60 mln euro rocznie za logo na koszulkach zawodników.

Spotify jest największym na świecie serwisem streamingu treści audio pod względem liczby subskrybentów. Baza płacących subskrybentów na koniec 2021 roku wyniosła do 180 mln. Całkowita liczba użytkowników wzrosła do 406 mln.

Od 2016 roku sponsorem FC Barcelony jest Rakuten, japoński koncern z branży elektroniki. Firma płaci drużynie około 55 mln euro rocznie. Łączna wartość czteroletniego kontraktu opiewa na 220 mln euro w gotówce oraz innych formach zobowiązań.

Rakuten zastąpił w roli głównego sponsora Barcelony markę Qatar Airways, która wspierała klub od 2013 r. Umowa Barcelony z Rakutenem kończy się w czerwcu tego roku.

- Reklama -

Oficjalnym sponsorem żeńskiej drużyny FC Barcelona był od 2018 roku producent narzędzi Stanley Black & Decker.

Łapcie koszulkę Lewego!!! Szczegóły w GIGA Sporcie.

- Reklama -

UDOSTĘPNIJ

GIGA SPORT

Operacja Katar. Wszystko o mistrzostwach świata w najnowszym GIGA Sporcie!

Mundialowy GIGA Sport już w sprzedaży!!! Wielki poster polskiej reprezentacji i GIGA terminarz turnieju, piłki adidas prosto z Kataru i najnowsza FIFA 23!!! Ranking gwiazd mundialu...