Barca kusi młodzież czwartym kompletem

-

- Reklama -

FC Barcelona jest w sytuacji finansowej nie do pozazdroszczenia. Przed tym sezonem klub, aby się wzmocnić, był zmuszony uruchomić tzw. dźwignie finansowe (palancas economicas). Ale Barca musi działać aktywnie na rynku transferowym, więc Joan Laporta wraz ze swoją ekipą dołożyli wszelkich starań, by zakontraktować Roberta Lewandowskiego. A żeby uatrakcyjnić kibicom oglądanie Blaugrany i „sprzedać” coś marketingowo, zacieśniono współpracę ze Spotify.

Młodzi i czarnowidz Florentino Perez

Efekty są widoczne już teraz. Barca chce przyciągnąć do siebie młodych kibiców, których podobno ubywa. Przypomnijmy słowa zasłużonego prezydenta Realu Madryt Florentino Pereza, pełniącego tę zaszczytną funkcję od wielu lat, który uważa, że należy reformować futbol fundamentalnie, by nie stracić nowych pokoleń potencjalnych fanów.

- Reklama -

Spotify i Drake

Ale Barca chce przyciągnąć młodzież także dzięki dealowi ze Spotify. Gdy zaangażowano Drake’a, idola wielu młodych osób, przed starciem z Realem Madryt (ligowym El Clasico), to wzbudziło niemalże szał wśród tej grupy fanów. Barcelona weszła już na grunt popkultury, futbol zatacza coraz szersze kręgi także dzięki temu klubowi ze stolicy Katalonii.

A tym razem widzimy czwarty komplet strojów z widniejącym napisem „Spotify” na owej koszulce. Fakt, że trykot nie ma loga producenta na foncie, oznacza jasną orientację klubu, mianowicie chęć podążania w kierunku lifestylowym.

Nie wszyscy są entuzjastami – głos znawcy

Choć projekt koszulki wydaje się ciekawy i nieoczywisty, to nie wszyscy od razu zapałali do niej entuzjazmem. Fan i kolekcjoner koszulek piłkarskich Michał Mączka stwierdził, że według niego „Spotify i tak kasuje wizualnie sznyt uliczny, więc zabieg ma pusty przelot + nie trafia do mnie wykończenie rękawów”.

Wkrótce przekonamy się, jaki będzie odbiór tego trykotu. Jedno jest pewne, Barcelona chce rozszerzyć „target” i wykonać miły gest wobec tych, którzy być może dopiero futbolem zaczynają się interesować. On ma stać się ich wielką namiętnością, także dzięki różnym akcjom promocyjnym i marketingowym inicjowanym przez klub ze Spotify Camp Nou.

- Reklama -

Barcelona występowała już w koszulkach w barwach katalońskiej flagi senyery w El Clasico na Santiago Bernabeu, gdy zdeklasowała zespół „Królewskich” 4:0, tym razem chce trafić do młodszego grona odbiorców. O to od dłuższego czasu stara się PSG, a te starania dają ciekawe efekty, zobaczymy, jak to będzie z Barcą.

Wciąż dostępny GIGA Sport!!!

- Reklama -

UDOSTĘPNIJ

GIGA SPORT

LIGA MISTRZÓW – Kto zagra w finale

Mistrzowski GIGA Sport już w sprzedaży!!! Wielkie postery gwiazd mundialu - Leo Messiego i Kyliana Mbappe, a także Alvareza, Gaviego, Richarlisona, Bellinghama, Kubackiego i Szczesnego,...