
Alphonso Davies musi walczyć o swoje. Doszło do spięcia między obrońcą Bayernu Monachium a kanadyjską federacją. Punktem spornym są koszulki z nazwiskiem tego piłkarza.
Okazuje się, że menedżer kanadyjskiego piłkarza – Nick Huoseh we wrześniu wezwał firmę Fanatick, która sprzedaje koszulki i inne produkty z wizerunkiem piłkarza w Internecie, aby zaprzestała właśnie tej sprzedaży. Stanowczość owego agenta wynikała z tego, że obie strony (przedstawiciel piłkarza i federacja) nie zawarły żadnego porozumienia w tej sprawie.
Jak podaje Kuba Szlendak z Piłkarskiego Biznesu, Nick Huoseh już wcześniej nie dopuścił do wyemitowania reklamy firmy Gatorade, a jest to dość istotne, bo to właśnie w niej miał wziąć udział Davies, a także inny gracz reprezentacji Kanady i dwie piłkarki reprezentujące ten kraj. Ustalono wtedy, że jakiekolwiek działania tego rodzaju mogą powziąć jedynie Bank of Montreal i Nike, gdyż te podmioty zawarły stosowne porozumienie, na mocy którego piłkarz otrzyma wynagrodzenie.
W mediach sprawę ujawniło TSN. Piłkarzom i piłkarkom, którzy stali się uczestnikami sporu, nie przekazano kopii umowy z firmą CSB (Canada Soccer Business), której sprzedano prawa komercyjne za 3 mln dolarów, a umowa ma być ważna w latach 2019-27. Całkiem realne, że zostanie następnie przedłużona o dziesięć lat.